Wizerunek ma znaczenie! Sketchnoting pomaga rozwijać biznes online

Jesteśmy otoczeni obrazami – o tym, jak nam pomagają w pracy i na co dzień mówiłam wiele razy. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, że notatki wizualne mogą skutecznie rozwinąć biznes online. Pozwalają wyróżnić się z tłumu!

Zarabianie w internecie daje wolność i pozwala gospodarować własnym czasem. Jest też malutki haczyk – taki sposób na życie wybrało wiele osób. Dlatego przedsiębiorczynie i przedsiębiorcy, którzy prowadzą swój biznes online, muszą się w jakiś sposób wyróżnić. Uważam, że najlepszym sposobem na to jest wizerunek – i to w dosłownym sensie. 

O znaczeniu sketchnotingu dla biznesu online rozmawiałam z Olą Gościniak, założycielką Interaktywnej Akademii WordPressa, która sama tworzy strony internetowe, a także dzieli się swoją wiedzą podczas autorskich szkoleń i webinarów. Ola zdradziła mi kilka life hacków, z których osoby działające w sieci nie zawsze zdają sobie sprawę. Natomiast na końcu artykułu znajdziecie niespodziankę!

Autorka: Krystyna Jakubowicz

Jak wykorzystać notatki wizualne do budowania marki?

Notatki wizualne można wykorzystywać nie tylko dla własnej korzyści, dla efektywnego uczenia się i zapamiętywania. Osoby, które działają w internecie – uczą, prowadzą webinary albo szkolenia, tworzą – mogą z powodzeniem traktować je jako element budowania wizerunku. Zacznijmy od tego, że świetnym pomysłem jest wysyłanie ich wraz z linkiem po skończonym spotkaniu czy szkoleniu. To wartość dodana, odbierana jako troska, z którą spotykamy się naprawdę rzadko. Stanowi punkt wyjścia dla innych działań użytkowników. 

Teraz mogą wracać do szkolenia i zapamiętują przekazaną wiedzę. Ale to nie wszystko! Notatki wizualne łatwo niosą się w świat, ponieważ dobrze wyglądają w mediach społecznościowych. Czy to ważne? Oczywiście! Wiele osób umieszcza je jako element swoich zdjęć z przysłowiową kawą i ciastkiem, do tego oznaczają autora i puszczają w świat. Rysunek zamienia się w narzędzie marketingowe.

Elementy wizualne na stronie www

Osoby, które prowadzą biznes online, nie przywiązują odpowiedniej uwagi do swojego głównego źródła dochodu. To oczywiście strona internetowa! Jakie są najczęstsze błędy? Tu Ola Gościniak wymieniła kilka, które według niej systematycznie się powtarzają:

  • brak spójnej identyfikacji wizualnej;
  • brak określenia grupy docelowej;
  • można również przesadzić i tych grup jest zbyt wiele;
  • źle rozmieszczone elementy – te najważniejsze muszą znaleźć się przed linią załamania, czyli widokiem, który ukazuje się zaraz po otwarciu strony.

Narysuj swoją stronę www

Na początku trzeba zająć się architekturą informacji – rozrysować, co powinno się znaleźć na stronie, a także, w jakiej kolejności umieścić poszczególne elementy. To wszystko ma znaczenie dla monetyzacji produktów i usług. Pamiętajmy, że nawet najlepszy twórca, musi umieć się „sprzedać”, ale nie nachalnie. Liczy się odbiorca i jego korzyść.

Kolejną kwestią jest podróż klienta, czyli prawdopodobny sposób poruszania się zainteresowanie osoby po stronie www. To wszystko pomoże opracować układ, by skłaniał do wędrowania, poznawania oferty oraz kupowania. Można tym naprawdę dużo zyskać.

Skalowalność produktu – pracuj raz, korzystaj wielokrotnie

Najlepiej zarabiać na produktach, które tworzy się raz, ale kupuje je wiele osób. Jak to zrobić, by działanie okazało się skuteczne?

  • Ważna jest podstawa, czyli atrakcyjny opis oferty – pokazanie korzyści, jaką daje klientowi!
  • Wykorzystanie testymoniali to potencjał, który nie zawsze jest wykorzystany. Warto to zmienić.

Dzięki Oli Gościniak rozkwitło wiele biznesów online – w tym mój 🙂. Dlatego, jeśli tak jak ja chcesz realizować swoją pasję i na niej zarabiać, dołącz do Akademii WordPressa: olagosciniak.pl/akademia/. Na hasło AGATA otrzymasz 50 zł zniżki! Kampania Oli trwa tylko do 5 marca 2023 albo wyczerpania liczby dostępnych miejsc.

Leave a Comment

O mnie

Agata Jakuszko Sobocka – psycholog, trener efektywnych notatek wizualnych, profesjonalna ilustratorka konferencyjna i facylitatorka graficzna. Pionierka myślenia wizualnego w Polsce. Poza tym przedsiębiorca i mama. Pomaga zrozumieć to co trudne w prosty sposób. Wykorzystuje swoją wiedzę psychologiczną do wspierania rozumienia i zapamiętywania u dzieci i dorosłych dzięki wykorzystaniu sketchnotingu. Stworzyła pierwszą szkołę myślenia wizualnego w Polsce – Akademię Sketchnotingu.

Draw the words
w mediach społecznościowych

Newsletter

Bądź na bieżąco z wizualnymi niusami.

Shopping Cart

Zapisy